Nie wyrażam zgody na kopiowanie, rozpowszechnianie, przetwarzanie ani jakiekolwiek inne używanie zdjęć, treści, elementów graficznych z mojego bloga.

Pielęgnacja ciała dla kobiet w ciąży czyli jaki kosmetyk możemy wybrać - update - listopad 2016

11/16/2016

TEN POST STANOWI ODŚWIEŻENIE POSTU ZE STYCZNIA 2014 r.     KLIK
CZĘŚĆ INFORMACJI ZOSTAŁA ZDEZAKTUALIZOWANA, A ZATEM POSTANOWIŁAM PONOWNIE SPRAWDZIĆ CO NA KOSMETYCZNYM RYNKU DLA CIĘŻARNYCH PISZCZY. NIEKTÓRE MARKI JUŻ NIE ISTNIEJĄ, NA ICH MIEJSCE POWSTAŁY NOWE, SKŁADY SIĘ ZMIENIŁY (!)
ZAPRASZAM SERDECZNIE!


Ciało kobiety w ciąży zmienia się, często nie do poznania. Skóra sucha staje się tłustą, niewrażliwa wrażliwą, wychodzą nieznane nam reakcje i uczulenia. Nasza skóra na brzuchu, udach, pośladkach potrzebuje dodatkowego wzmocnienia i nawilżenia ponieważ organizm robiąc sobie miejsce na naszego maluszka zwyczajnie rozszerza się tu i ówdzie ;)

Na pomoc nam - mamom przychodzą specjaliści, jednak dzisiaj oferta jest tak ogromna, że naprawdę trudno się przeorać przez różnorodność marek i produktów. 
Ponieważ dostaję sporo zapytań o to co można i co warto stosować w ciąży, jako osoba testująca tego naprawdę sporo postaram się Wam przybliżyć nieco temat.
Będzie to niejako kompendium tego co możemy znaleźć na rynku, z moim osobistym komentarzem :)

Ważne! Kosmetyki dla kobiet w ciąży są zazwyczaj polecane dla osób i stosowane przez osoby, które są na diecie bądź przeżywają wahania wagi ;) 
Takie osoby znajdą tu mnóstwo produktów dla siebie. 

No to zaczynajmy!

 Mój brzucho :)

Czego na pewno w ciąży nie wolno?

To pytanie pada najczęściej  i tak jak w ciąży odstawiamy alkohol, papierosy czy inne używki, nieco baczniej musimy przyglądać się również temu co stoi na naszych półkach kosmetycznych.
W ciąży zakazane są kuracje kwasami owocowymi i alfaliponowym, witaminami A i C oraz retinolem.Oczywiście spotkacie się z opiniami, że jakieś tam stężenia są dozwolone, ale jest to rzecz z którą ja nie chciałabym eksperymentować. Niestety głównie tyczy się to produktów przeciwtrądzikowych i osoby z taką cerą muszą sobie poradzić inaczej....
Uważać należy na różne olejki eteryczne - w internecie możecie wyszukać szerze informacje na ten temat np. TUTAJ lub TUTAJ
Obiło mi się o uszy, że w ciąży nie wolno stosować alg, a co za tym idzie maseczek algowych, wolałam tego nie robić. 
Udając się do kosmetyczki czy na masaż należy wskazać, że jesteśmy w ciąży. Niektórzy fizjoterapeuci w ogóle nie podejmują się masaży w ciąży, możliwy jest tylko tzw. masaż prenatalny po specjalnym kursie. Ja osobiście całą ciążę kontynuowałam rehabilitację, nic się nigdy nie działo, natomiast mój fizjoterapeuta wiedział od początku o ciąży, dokształcał się w tym zakresie i posiadał już wcześniej doświadczenie z ciężarnymi.
Musimy zapomnieć o gorących kąpielach, saunie, solarium czy krioterapii. Zdania podzielone są co do jacuzzi, ja wolałam nie korzystać z powodu temperatury wody ;) 
Gratis dołożę jeszcze to co mnie w ciąży dotknęło - zakaz jeżdżenia na rowerze, zabawy na tyrolce czy gry w kręgle ;) Przynajmniej u mnie...

Co do kitów które nam są wciskane to nie bałabym się farbowania włosów, choć wolałabym wybrać farbę bez amoniaku, jeśli już dzisiaj mamy taki wybór albo naturalną oraz malowania paznokci w tym bezpieczne są hybrydy czy gel color, choć faktycznie rozważniej wybierałabym odżywki do paznokci.
Moim zdaniem peelingi, również te lekkie brzucha są nie tyle nie zabronione ile wskazane. Wszak złuszczanie zewnętrznego naskórka to podstawa prawidłowej pielęgnacji. Mi peeling nie zaszkodził, wręcz przygotowywał skórę na przyjęcie preparatów.
Bardzo przestrzegano mnie przed masowaniem brzucha ze względu na możliwość wywołania skurczy - przy mojej w pełni prawidłowo fizjologicznej ciąży nigdy nic takiego się nie stało. Brzuch,uda, pośladki i piersi pielęgnowałam od samego początku codziennie- od jakiegoś 6 miesiąca gdy brzuch w końcu zaczął rosnąć nawet 2 czy 3 razy dziennie.

Źródła podają (KLIK) , iż
"Eksperci z Unii Europejskiej sporządzili spis składników w kosmetykach, które nie są wskazane w czasie ciąży. Są to, m.in. hormony, algi, alkohol, kofeina, konserwanty z rodziny parabenów, tetracykliny, kwas salicylowy, kwas azelainowy, estradiol, hexachlorofen, nadtlenek benzoilu, kwas kojowy, kwas glikolowy, triclosan, olejek bergamotkowy."
Niestety nie dokopałam się do właściwej i oryginalnej listy....

Co oferują nam firmy kosmetyczne?

- produkty do pielęgnacji ciała zapobiegające rozstępom- głównie brzuch, uda, pośladki - kremy, serum, mleczka, żele, oliwki
- produkty do biustu - zazwyczaj kremy, kremy-żele
- produkty do nóg - zazwyczaj są to produkty kojące, chłodzące lub łagodzące opuchliznę
- produkty nawilżające i antycellulitowe do ciała- balsamy, mleczka oraz szampony
- produkty do pielęgnacji twarzy - kremy do twarzy, maseczki nawilżające
- produkty do higieny intymnej - płyny, żele, chusteczki


Przygotowałam dla Was również podział produktów, które znajdziemy w sklepach na poszczególne firmy. To pozwoli rozejrzeć się cenowo i ofertowo.



Alphanova Sante
więcej o produktach TU



Francuska firma produkująca naturalne produkty, która jest po prostu BIO, czyli nie znajdziemy tu żadnych niepotrzebnych śmieci, produkty nie są testowane na zwierzętach, ich naturalność to 99,3%, rośliny są bez GMO, a olejki eteryczne nie uczulają.
Krem przeciwko rozstępom 150ml/90zł oparty jest na olejkach z baobabu z Afryki, z róży piżmowej z Południowej Ameryki, z Mimosa Tenuiflora z Południowej Ameryki,z orzeszków Macademia z Oceanii. Firma oferuje również balsam antycellulitowy 150ml/90zł, który można używać po ciąży. Specjalizuje się również w szerokiej gamie produktów dla dzieci.
Składy wyglądają naprawdę imponująco.
Dostępne w Eko sklepach, pewnie głównie internetowych.


Bielenda: Sexy Mama
więcej o produktach TU



Nowa linia Bielenda Sexy Mama zyskała nową szatę graficzną i zmniejszoną ilość produktów .Do stosowania od 4 miesiąca ciąży oraz w okresie karmienia piersią. Znajdziemy tu dwa balsamy - nawilżający i antycellulitowy, oliwkę w żelu, kuracje przeciw rozstępom, do biustu i do opuchniętych nóg. Czyli zatem wszystko co kobiecie w ciąży potrzebne i przydać się może. Produkty na pewno znajdziecie
Przyjemnie pachną, stosowałam balsam antycellulitowy.
Ceny od kilku złotych do maksymalnie 20 zł.


Bio-Oil
więcej o produkcie TU 

Produkt kultowy.  Dla mnie bardzo kontrowersyjny. Akcja marketingowa kiedy wchodził na rynek przeprowadzona z rozmachem. Cena dość wysoka, w granicach 30zł za 60ml, działanie różnie oceniane...Niby bardziej polecane na istniejące już rozstępy czy blizny, ale dedykowane również kobietom w ciąży w celu zapobiegania, tylko takie to maleństwo, że sporo by musiało tego iść przy regularnym używaniu. Poza tym odradzam!!!! Wit. A i olejek rozmarynowy są zdecydowanie odradzane w ciąży. Niektórzy uważają, że im nie szkodzi, ale wiadomo, że nie stosujemy zasady - co innemu nie zaszkodziło, mi także krzywdy nie zrobi. Sam producent na swojej stronie nie podaje stosowania w ciąży czy zapobiegania rozstępom jako jeden z punktów, a zatem...Omijałabym bio-oil szerokim łukiem, zwłaszcza, że dzisiaj mamy naprawdę dobrodziejstwo różnych olei.
Nadto według mnie dość marny skład i dużo niepotrzebnych rzeczy, wolałabym czyste oleje (np. z Rossmanna).


Bubchen Mama 
więcej TU



Co prawda są to produkty dostępne za niemiecką granicą, ale musiałam o nich napisać bowiem są naprawdę fajne cenowo, składy wydają się super, a w dodatku zbierają świetne recenzje za zapach. Kto wie, może któraś mama się gdzieś na nie natknie i będzie pamiętała  :) Składy mają naprawdę świetne!
W serii dostępne są 4 produkty: Żel do mycia ciała 200ml/19,99zł, Masło odprężające 150ml/25,99zł, Oliwka do masażu 200ml/32,50zł, Balsam pielęgnacyjny 200ml/28,99zł - oczywiście są to już polskie ceny ;)
Można kupić przez internet www.cosme.pl


DAX PERFECTA MAMA 
więcej o produktach TU
 



Dax aktualnie jest chyba w procesie zmieniania szaty graficznej swoich produktów, bo dosłownie kilka tygodni temu widziałam jeszcze w Rossmanie tą starą wersję, a tu już pojawia się nowa. W nowej linii pozostało 7 z 11 produktów.
Ceny do 30zł
Na uwagę zasługuje Specjalistyczny preparat do pielęgnacji biustu, który zawiera m.in. wyciąg z kapusty i bardzo dobrze radzi sobie z bólem naszych piersi, choć niestety wysoko jest glikol. Reszta taka sobie, wręcz słabe składy. Ja bym po te produkty nie sięgnęła. Żel do higieny intymnej co prawda nie zawiera slsów, ale resztą składników nie powala.


Efektima Mama Care
więcej o produktach TU 


 Jest to całkiem nowa linia, obecna na rynku od około roku. W swojej kolekcji zawiera 6 produktów. Dostępna jest m.in. w Rossmannie. Składy ogólnie bardzo takie sobie, większość produktów zawiera pochodne formaldehydu.
Cenowo przystępne.
Sama zainwestowałam w kurację do zmęczonych nóg i jest bardzo słaba - delikatnie chłodzi, bardzo się lepi i zbyt intensywnie pachnie i to tyle.

Elancyl
więcej o produkcie TU


Właściwie znalazłam tylko jeden produkt, występuje w różnych pojemnościach. Mniej więcej za 500ml przyjdzie nam zapłacić ok 110zł.
Produkt można stosować od 3 miesiąca ciąży. Zbiera bardzo dobre recenzje. 
Ja mam osobiście sentyment do marki, bo uważam, że naprawdę działa i warto w nią zainwestować, co uczyniłam i tym razem. Dodam tylko, że krem jest ultra lekki, niezwykle wydajny i bardzo mi przypadł do gustu. Reszta w pełnej recenzji.
Edit: W drugiej ciąży też mi towarzyszy i nadal go bardzo lubię.


ELASTI-Q Krem do ciała zapobiegający rozstępom
więcej o produkcie TU 



Ten produkt znalazłam całkiem przypadkiem przy szukaniu produktów do niniejszego posta i jestem zaskoczona. Tak dobre opinie, że aż się chce pobiec do apteki. Za 200ml trzeba zapłacić jakieś 18-20z ł więc cena również korzystna.
Na KWC 4 piątki w tym 3 razy KWC.
W ciąży można go stosować od 2 trymestru. Producent mówi, że zawierają wzbogaconą kombinację czterech substancji czynnych: elastyny, kwasu hialuronowego, witaminy E, D-panthenolu. Mnie skład nie powala, sporo parabenów i szkodliwych substancji. 


Hipp Mamasanft 
produkty dostępne w sieci Rossmann


Trzy produkty jednej z moich ulubionych firm dla maluszków Hipp. Znajdziemy tu oliwkę, balsam i masło. Ogólnie bardzo dobre składy, choć nie do końca warte swojej ceny. Ja jednak lubię Hipp, a zatem polecam.


LIRENE Będę Mamą
więcej o produktach TU

Lirene wchodziło ze swoją linią w 2014, podczas mojej pierwszej ciąży. Obecnie serum na biust zostało wycofane, a zamiast niego pojawił się Ujędrniający olejek do ciała i biustu. Znajdziemy tu jeszcze - Intensywne serum zapobiegające rozstępom (200ml/24,90zł), Wygładzający balsam antycellulitowy (200ml/19,90zł), Kremowy płyn do higieny intymnej (300ml/13,99zł).
Przyjemna szata graficzna i delikatne, ładne zapachy, przystępne ceny, to cechuje tą linię.
W produktach znajdziemy wyciąg z Cucurbita pepo, wosk z oliwek, masło shea czy masło kakaowe. Niestety mimo bogatej bazy składników aktywnych w składzie znajdziemy sporo parabenów i innych nieprzyjemnych składników. 


Mamamil
więcej o produktach TU 


Z oferty Mamamil pozostał jedynie krem zapobiegający rozstępom.Nadal produkt zbiera dobre recenzje. Dostępny wyłącznie w aptekach. Marka nie jest specjalnie znana, a wielka szkoda bo widzę w niej potencjał.
Inci się nie doszukałam, producent na stronie zapewnia o wit. E i F,Bisabololu, Aloesie, olejek z wiesiołka, kiełków pszenicy i jojoby, mocznik i hydrolizowane białka jedwabiu. Przyznam, że brzmi świetnie.


Mama's 
więcej o produktach TU 


To całkiem nowa linia produktów na polskim rynku, która zdaje się weszła na początku 2016 roku. W jej skład wchodzi 6 produktów - krem na rozstępy, do biustu, na obolałe nogi, do pielęgnacji sutków, olejek przeciwko rozstępom oraz płyn do higieny intymnej.
Składy przyznam się szczerze nie kuszą mnie specjalnie. Skusiłabym się na pewno na olejek, fajny atomizer i skład dość bogaty.

MUSTELA Maternite
więcej o produktach TU



Seria Musteli to 7 produktów zarówno tych do stosowania w trakcie ciąży jak i już po. Znajdziemy tu balsam łagodząco-nawilżający, krem przeciw rozstępom, olejek przeciw rozstępom, serum korygujące rozstępy, serum ujędrniające do biustu, żel na lekkie nogi, żel ujędrniający do ciała. Cała gama potrzebnych produktów, właściwie marka pomyślała o wszystkim.
Produkty oparte są na 3 wiodących naturalnych składniki aktywne: Elastoregulator® (peptydy sojowe), Lupeol® (wyciąg z nasion łubinu) oraz peptydy awokado.
Niestety należą do najdroższych, przykładowo za preparat przeciwko rozstępom 150ml musimy zapłacić ok 60zł.
Szczerze mówiąc ja nie rozumiem fenomenu musteli, składy jak dla mnie bardzo słabe, jedynie olejek zasługuje na uwagę, reszta droga i nieprzydatna.


MomMe dla Mamy
więcej o produktach TU


Myślę, że każdy szanujący się kosmetykomaniak nie może przejść obok tej serii obojętnie. Zarówno dla maluszków jak i dla mam. Dla mam znajdziecie płyn do higieny intymnej, olejek i krem przeciwko rozstępom, serum do biustu i kojący krem na brodawki. Składy to naprawdę strzał w dziesiątkę i choć ceny są dość wysokie, to produkty o głowę przewyższają podobną cenowo Mustelę. To polska marka, która weszła na rynek w czerwcu 2015 r., a więc całkiem niedawno. Marka jest genialna i proszę zwróćcie na nią uwagę.
Produkty można kupić m.in. w drogeriach Hebe czy Rossmann.



Nacomi
więcej o produktach TU

Nacomi to kolejna polska firma kosmetyków naturalnych, która coraz częściej pojawia się na rynku i staje się zauważalna.W tej dziedzinie jak widać dużo się dzieje, a Naturativ może się obawiać rosnącej konkurencji. Nacomi kobietom w ciąży proponuje dwa masła - lżejsze i normalne, balsam oraz olejek. Ceny naprawdę korzystne. Co prawda nie próbowałam ich produktów, ale Inci dostępne na stronie jest naprawdę imponujące. Bogactwo składników zdecydowanie mnie przekonuje. Kolejna świetna, polska firma po której produkty warto sięgnąć.


Naturativ
więcej o produkcie TU



Balsam do Ciała Zapobiegający Rozstępom i Uelastyczniający Skórę Mamy SWEET to rodzynek w ofercie obecnej firmy Naturativ dla kobiet w ciąży. Za 200ml musimy zapłacić 75zł. W naturalnym składzie znajdziemy kilka olei i  chociażby wyciąg z wąkroty azjatyckiej. Dostępny również na doz.pl Piszę o Naturativ, gdyż tą formułę testowałam w pierwszej i drugiej ciąży. Nie wiem co proponuje w tym zakresie P&R. Jak byłam na spotkaniu w dawnym P&R akurat zmieniono zapach - poniżej w recenzji możecie sprawdzić jak się na niego skarżyłam. Obecny jest...lepszy, aczkolwiek nadal bez szału. No ale można używać, a balsam wydaje się być składowo trafiony.
Moją opinię o tym produkcie już znacie KLIK



Oillan Mamma
więcej o produktach TU


Produkty Oillan Mama można stosować od 8. tygodnia ciąży, jak również po porodzie, w tym podczas karmienia piersią. Serię tworzą 4 produkty. Ceny całkiem spoko.
Może składy nie powalają, ale w przyrównaniu do innych firm jest nieźle. Z uwagi na fakt, iż w drugiej ciąży pojawiły mi się rozstępy zainwestowałam w koncentrat redukujący rozstępy. Sporządzę osobną opinię.
Niestety nie udało mi się przetestować nic więcej.

Palmer's
więcej o produktach TU

Linia Palmer's oparta jest przede wszystkim na maśle kakaowym, co też czujemy w ich produktach, bo przyjemnie pachną kakao.
Znajdziemy tu, aż 9 produktów do ujędrniania ciała i biustu. Produkty zdobyły sporo nagród i posiadają rekomendacje położnych.
Ceny w granicach 20-35 zł w zależności od promocji.
Bardzo ciekawa jest kojąca oliwka dla kobiet w ciąży, gdyż skutecznie i błyskawicznie pomaga nam sobie radzić z nieprzyjemnym swędzeniem skóry. Używałam jej w pierwszej ciąży i bardzo pomagała (teraz nie miałam takiej potrzeby), natomiast mój tata miał kiedyś problem ze swędzącą skórą i skutecznie mu pomogła. Linia została rozszerzona o produkty dla dzieci.



Penanten Mama
więcej o produktach TU


Niemieckie produkty dla mam i dzieci. Oliwka do masażu 200ml/30zł oraz Balsam do skóry 250ml/25zł. Jak dla mnie odpowiednik naszej Rossmannowej serii, składy podobne o ile nie gorsze.
Dostępne raczej w internecie.

Pharmaceris M
więcej o produktach TU

Z linii 5 produktów znanych mi marki Pharmaceris pozostały 3 - krem do biustu, krem zapobiegający rozstępom i krem na powstałe już rozstępy. Niestety zniknął m.in. mój ulubiony płyn do higieny intymnej. Ja bardzo lubię tą serię.
W pierwszej ciąży zużyłam 4 opakowania kremu na rozstępy i chyba działał, bo nie miałam ;) (a w drugiej się niestety pojawiły...)
Ceny w granicach 20-35zł


Phenome Native Serenity
więcej o produktach TU



W tej linii typowo dla mamy w ciąży znajdziemy Ujędrniający olejek przeciw rozstępom (125ml/129zł), Ujędrniający żel do biustu (150ml/96zł), Chłodzący żel do stóp (100ml/79zł).
Reszta to dla mnie produkty z pogranicza pielęgnacji normalnej, ale takiej co jest bezpieczna dla kobiet w ciąży.
Składy bardzo dobre, dużo dobroczynnych ekstraktów i olei. Cena nie należy do najniższych, ale coś za coś ;) O ile żel chłodzący i olejek można dostać dużo taniej (składowo) z innych firm, o tyle ja jestem zachwycona żelem do biustu i uważam, że warto w niego zainwestować.
W drugiej ciąży moja opinia się nie zmieniła i o dziwo - Phenome nie zmieniło ani składów ani cen (chociaż upłynęły 3 lata). Bardzo polecam. 


Pollena Ostrzeszów: Dzidziuś dla mamy
więcej o produktach TU



W skład serii Dzidziuś dla mamy wchodzą:  Żel pod prysznic 250ml/8zł, Balsam przeciw rozstępom 200ml/20zł, Płyn ginekologiczny dla kobiet w ciąży i po porodzie 300ml/14zł, Krem-żel do opuchniętych nóg i stóp 200ml/16zł
Wszystkie produkty są hipoalergiczne. Chciałoby się napisać "dobre,bo polskie" i chociaż empirycznie nie miałam z tymi produktami styczności zapowiadają się całkiem ciekawie.Składy całkiem fajne poza żelem pod prysznic.


Rossmann Babydream fur Mama 



Słynna już, hitowa seria Rosssmann, która stosowana jest nie tylko przez mamusie z brzuszkami, ale z powodzeniem również te bez brzuszków. Ja sama jak dowiedziałam się, że jestem w ciąży miałam butlę olejku celem stosowania na włosy i bardzo go lubię od dawna.
Znajdziemy tu olejek przeciw rozstępom (o świetnym i prostym składzie) 300ml/12,99zł oraz dla nielubiących olejków mleczko do ciała dla kobiet w ciąży 300ml/12,99zł. Z tego co kojarzę jest chyba jeszcze jakiś płyn do kąpieli, ale nie mogłam go zlokalizować w internecie.
Produkty można stosować od pierwszych dni ciąży, co jest bardzo ważne, bo naprawdę niewiele przedstawionych tu produktów przeciwko rozstępom można stosować od razu, a niektórym brzuszek już rośnie do 4 miesiąca.


Tołpa Dermo Body Mum
więcej o produktach TU


Linia zawiera 7 produktów, 5 podstawowych i 2 uzupełniające.

Każdy z produktów można stosować od 4 miesiąca ciąży i po porodzie, są hipoalergiczne i łagodne Nie zawierają alergenów, sztucznych barwników, SLS-u, PEG – ów, silikonów, oleju parafinowego ani konserwantów.
Przyjemnie ziołowo pachną, szybko się wchłaniają. Ja ogólnie uwielbiam Tołpę w pielęgnacji ciała więc i w ciąży skusiłam się na balsam antycellulitowy, który ogólnie jest świetny i krem do biustu, który mnie już tak nie zachwycił.
Ceny od 30 do 50zł.


Ziaja Mamma Mia
więcej o produktach TU


Seria zawiera 3 produkty: Ginekologiczny płyn do higieny intymnej 300ml/7,35zł, Krem przeciw rozstępom mamma mia 270ml/18,99zł, Masło do ciała ujędrniające po porodzie 200ml/15zł.
Krem przeciwko rozstępom można stosować od 4 miesiąca ciąży (wbrew niektórym reklamom w internecie, że już od pierwszego dnia...).
Chociaż nie przepadam za Ziają próbowałam tego masła i nie zachwyciło mnie. Obecnie linia została jeszcze wzbogacona w lano-maść (opartą na lanolinie), która zbiera bardzo dobre recenzje i jest naprawdę korzystna cenowo.Krem przeciw rozstępom zmienił skład i teraz wygląda naprawdę przystępnie.


Jak widzicie wybór jest ogromny, z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie :) A kosmetyko-maniaczka również w ciąży nie musi się nudzić ;) Zwłaszcza, że ciąża trwa sporo miesięcy....
Dla amatorów kosmetyki eko, naturalnej, wegańskiej etc. dodam, że w eko sklepach znajdzie się jeszcze kilka dodatkowych i raczej pojedynczych perełek kosmetycznych nie ujętych w powyższym zestawieniu.
Przez ostatnie trzy lata sporo się zmieniło na rynku, wiele marek zniknęło, wiele produktów zniknęło, pojawiły się inne, nowe. Warto więc weryfikować na bieżąco chociażby zmianę składów.
Jeśli natomiast trafiliście na jakiś produkt, który chcecie dołożyć do powyższej listy albo chcecie abym o nim napisała to dajcie znać. 

Uwaga! Zdjęcia i opisy są własnością producenta danej marki.

You Might Also Like

17 komentarze

  1. Ponad sześć lat temu stosowałam na brzuszek ciążowy Ziaja krem na rozstępy - wtedy miał inne opakowanie, tak spłaszczona butelka z niebieską zatyczką. Spisywał się super, skóra brzuszka bez żadnego znaku.

    OdpowiedzUsuń
  2. ja od 2 miesięcy używam naturativ, ma bardzo przyjemne działanie, a skóra brzuszka jest nawilżona I rozstępów nie widać na horyzoncie :) teraz widziałam na stronie naturativ że mają promocje -20% na linię sweet, także warto się zaopatrzyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jak oceniasz zapach? Jest ok?

      Usuń
    2. Zapach jest ok, mi nie przeszkadza, bo praktycznie go nie czuć tak właściwie :) Nie mam porównania z tym co było wcześniej, więc nie wiem czy zaszła diametralna różnica. Mi ten kosmetyk pasuje :)

      Usuń
  3. Nie zawsze kosmetyki dedykowane kobietom w ciąży są tak bezpieczne, jak nam się wydaje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że nie. Do wszystkiego trzeba mieć dystans.

      Usuń
  4. Ja aktualnie używam serię MAMA'S NA PRZEMIAN z oliwką. W zanadrzu mam jeszcze masełko do brzuszka od Palmers.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jest ciekawy bardzo produkt na polskim rynku, to jest filtr prysznicowo-kąpielowy z systemem kdf - ten filtr usuwa z wody wysuszające skórę chlor i fluor dzięki czemu woda nie ma tych składników w sobie, nie przesusza skóry...dla mnie to taki wodny kosmetyk dla kobiet oraz dzieci. U panów też się super sprawdza zwłaszcza kiedy mają podrażnioną skórę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://fitaqua.pl/produkt/filtr-prysznicowy/ tu jest więcej informacji.

      Usuń
  6. Fajny post. Ja stosuję na brzuszek HIPP oliwkę, ma najmniej chemiczny skład. Kupuję na wyprzedażach za mniej niż 10 zł. Warto. Pozdrawiam, naturenaturelka.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Lano maść z Ziaji jak najbardziej polecam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajne zestawienie, mega rzetelne. Mnie urzekła marka Motherlove, subtelne zapachy, w pełni bezpieczne bo skład naturalny, a w dodatku pięknie się prezentują w szklanych kobaltowych słoiczkach :) To co mogę szczególnie polecić, to spray motherlove, który stosuje się na ranę po porodzie, żeby złagodzić ból i przyspieszyc gojenie. Jak gin przed wypuszczeniem mnie ze szpitala po porodzie badał mnie po raz ostatni, to spytał czy ja w ogóle rodziłam - serio! Polecam każdej rodzącej!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja uzywam i polecam z polskich https://koicosmetics.pl/

    OdpowiedzUsuń
  10. Regularnie inwestuję w kosmetyki O3Zone www.o3zone.pl/". Serdecznie polecam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja stosuję kosmetyki Efektimy ale inna seria "Eco Mama". Uwielbiam. Kupiłam w Rossmanie - cena świetna (w porównaniu do kosmetyków ciążowych), skład extra, działanie extra. Teraz szukam rekomendacji na coś bezpiecznego do opalania :)

    OdpowiedzUsuń

INSTAGRAM

Subscribe